Wednesday 9 January 2013

Pertama kali...

Ini cerita pertama kali...

Kali pertama saya membeli tuala wanita adalah lebih kurang berusia 7 tahun... Oppss bukan untuk saya tapi mama yang pesan.  Nasib baik la dulu takde maxi ke, slim or overnight. sib baik jugak tiada istilah wing laa without wing laa. extra long la, mudah di basuh la berbelah di belakang laa.. huhu... kalau ada sume ni mesti mama susah nak terangkan panjang2 supaya saya tak salah beli. 

Kedai runcit tu dekat je dengan rumah.. kat lorong belakang je.  So saya pun jalan la kaki pegi ke kedai... Memang dah favorite kalau pegi kedai ni, lagi la kalau disuruh mesti nak mintak upah. Jadi apa je yang di pesan memang laju laa.  

Sampai kat kedai, saya terjenguk2 kat rak dalam kedai tu. Pakcik kedai tu pun tanya...

Pakcik kedai: "Nak beli apa dik?"
Saya: S A N I T A... (lancar je mulut ni sebut... sebab sepanjang jalan tadi punya la hafal.. takut lupa)
Pakcik kedai: "Owhhh (sambil sengih2).. Untuk sape ni? (sengih lagi)
Saya: Mama

Mujur la waktu tu i have no idea apa tu SANITA... Kalau la tahu, mesti saya xmo beli sebab malu. Yang pakcik kedai tu pun asik sengih2.  Ingat best sangat ke?? Bila dah darjah 6 baru saya tahu kenapa pakcik kedai tu balut kotak SANITA tu. Zaman tu, cerita datang bulan ni perkara yang macam memalukan la untuk dibincangkan... hmmm saya pun malu2 jugak masa tu... haha... 

Nota: Skang ni jarang dah yang nak balut2...


















Ini la SANITA nya... (Sumber)





No comments:

Post a Comment