Tuesday 10 December 2013

Dah takde rezeki... :)

Semalam sampai rumah lebih kurang pukul 8:30 malam.  ni semua gara2 ada lori terbalik kat bandar tasik selatan dan jem nya sampai ke ampang. Dalam keaadan badan yang sangat letih tu, saya pun gagahkan diri untuk masak makan malam.  Udang Masak Lemak Cili Api versi tak pedas. Sebabnya tetiba rasa nak makan masa beli udang kat Aeon Bandar Bukit Mahkota Ahad ari tu.

Bila dah badan penat, makan pun sikit je.  So banyak la lebih lauk tu dan niat dalam hati nak bawak bekal ke ofis esoknya.  Pagi2 tadi terus panaskan lauk dan letak dalam bekas kemas2.

Lunch hour!!! yeayyy

Keluarkan bekas makanan dan terus ke pantry untuk panaskan sekali lagi sebab dah sejuk (aircond kan...) bila dah TING!!!! saya pun keluarkan dan terus bawak ke cube untuk makan depan pc.  Malangnya bekas makanan tu terlepas dari tangan.  Habis bertaburan nasi dan lauk Udang Masak Lemak Cili Api saya tu. haihhhh takde keje dapat keje pulak... Dengan sedihnya saya pun pegi la cari kain buruk untuk kemaskan tempat yang dah bau masak lemak tu.

Dengan perut yang lapar, saya pun bancuh milo dan amik biskut marrie kat pantry.  Tak sampai sejam, perut masih berkeriuk keriuk... Tiba2 member ajak pegi cafe... dan saya pun tapau la nasi and lauk mana yang ada je... (jam dah 2 lebih pun)

Ini aje yang selera...
Nota: Sib baik ada tinggal sikit balance lauk tu kat rumah...

3 comments:

  1. tak ada rezeki lah tu ayue...tak per, kat rumah ada lagi kan??? balik masih dapat makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm gitu la farah... walaupun tak sedap mana (sebab sendiri masak) tetap nak makan... :)

      Delete
  2. alahai...sayangnya jatuh plak kan...x per la dear.xde rezki...

    ReplyDelete