Wednesday 22 April 2015

Badger Baby Balm - dah bertin-tin saya guna untuk kedua-dua anak

Salam

Ni la Badger Baby Balm yang wajib ada kat rumah sejak ada anak ni.  


Saya guna baby balm ni dari anak saya yang pertama lagi.  Ruam panas ke, ruam lampin ke, dan segala jenis bintit bintat yang tumbuh kat badan anak saya, saya guna baby balm ni.  Sangat berkesan dan selamat digunakan kerana ia adalah organic.  Jadi kalau dia terhisap ke, tertelan ke, tidak akan memudaratkan kesihatan... InshaaAllah...  

Satu balm ni saya guna untuk semua dan tak perlu la beli macam2 jenis krim untuk macam2 jenis ruam.  Kalau kulit dia tercalar pun boleh sapukan baby balm ni.  Baby ni kan kuku dia cepat tumbuh.  Mesti akan tercakar muka sendiri.  Jadi saya hanya perlu sapukan balm ni pada kesan calar tu.  Tak perlu pakai banyak2 hanya sedikit dan sapu sehingga ia meresap ke dalam kulit.  Kesannya, calar akan hilang tanpa meninggalkan parut kecuali kalau ia luka yang dalam. 


Kalau kita pergi kedai baby, banyak je krim organic ni. Macam2 brand ada.  Boleh kata semuanya ok.  Tapi sebab Badger Baby Balm ni, saya dah guna banyak kali dan terbukti berkesan, tu yang sampai sekarang tak putus2 beli dan berani recommend kat orang.

Cuma..................... kalau kena gigit nyamuk ke, kena gigit semut ke dia amik masa sikit. 

owhhh yaa Baby Balm Badger ni pun sesuai untuk orang dewasa gak kalau ada gatal2 melanda.. huhu.

Kat mana nak dapatkan???

Kalau nak beli online, sila ke Little Whiz

Kalau nak beli kat kedai, sila ke Isetan (ini je shopping store yang saya tahu ada jual produk jenama Badger ni)


Gentle Stuff for Sensitive Skin.

Organic Baby Skin Care

alt
Now USDA Certified Organic!

Baby Badger says, "Someone's been using my balm, and they've used it all up!" We say, we're not surprised. It's safe, soothing on baby's skin, and it works. A sunny, golden yellow balm with the subtle scent of Chamomile and Calendula. These are very safe herbs, traditionally used to calm and soothe babies, and ideal for baby skin care. This is also an excellent product for people with sensitive skin or with skin conditions. For babies, use it to prevent and soothe the itching associated with diaper rash and cradle cap... can also be used for a soothing baby massage. Organic Baby Balm makes a great gift. A favorite of Badger Bill.
Ingredients: *Extra Virgin Olive Oil, *Golden Yellow Beeswax, *Castor Oil, *Calendula Extract and Essential Oil of *Roman Chamomile.

* = Certified Organic



Notakaki: Tips untuk pemakaian yang berkesan, kena sapu sehingga meresap ke kulit. 


3 comments:

  1. Kat rumah saya pun pakai baby balm jugak walaupun takde baby. Haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... nama je baby balm. tapi orang dewasa yagn kulit sensitif boleh pakai baby balm ni. tak kisah gatal kat mana pun.. huhu....

      Delete