Friday 10 April 2015

Lepas Bersalin Perut Tak Kempis2. Nak pakai apa ek??

Salam...

Lepas saya melahirkan anak yang kedua ni, keprihatinan terhadap bentuk badan macam endah tak endah je.  Sebabnya saya yakin badan saya akan turun tanpa perlu berdiet sakan kerana saya ibu yang breastfeed.(cehhh confident...)   Memang betul pun badan turun dengan jayanya TETAPI tidak pada bahagian perut ye.

Oh my Oh my...

Perut dah macam agar2. huhu.  Bukan saya tak bengkung, bukan saya tak berlulur masa berpantang tapi mungkin tak disiplin. Tak lalu tengok perut sendiri sampaikan kalau baju terselak je (sebab anak menyusu) cepat2 saya cover dengan selimut ke bantal ke.. Yang penting perut tak menjadi tayangan umum walaupun kat rumah hanya ada suami dan anak lelaki yang baru umur 3 tahun lebih. huhu.  

Lepas 6 bulan melahirkan, saya tercari2 balik Bengkung Mama yang saya gunakan masa berpantang dulu.  Oleh kerana cara pemakaian yang simple, saya gunakan semula ketika berada di rumah.  Kenapa tidak kan?? benda dah mahal2 beli dulu, buat apa simpan. Gunakan je.  TAPI macam tak best pulak kalau guna bengkung saje2 tanpa menggunakan lotion kempis perut.  

Memperkenalkan Produk Paling Hot Sekarang -

Sebelum pakai tu, saya test2 kat tangan dulu, uhhhhh terasa hangat dia.  Lagi la bila sapu kat perut, memang sesuai la siapa yang banyak angin tu.  Asyik nak terkeluar angin je.  abiss hangin orang sekeliling. hahahaha.  

Kalau dah sapu kat perut tu, lumur terus smpi ke pinggang.  Kehangatan dia tu buat pinggang kita yang lenguh2 tu rasa lega.  Masa pakai tu jangan asal sapu je.  Kalau guna kat perut, sapu secara lembut dengan membuat putaran di sekitar perut.  Sapu sampai lotion menyerap ke dalam kulit. Baru la cepat kesannya.  kalau tepek2 je, 15 botol pun belum tentu kurus. 
Tekstur - Nampak tak biji2 halus tu...

Bau dia memang sedap dan sesuai sangat bagi yang bekerja tu sebab orang tak perasan pun kalau kita pakai lotion tu.  Takde la bau bauan orang berpantang di dalam office. huhu. 

Ok skang nak cerita sikit tentang tekstur dia.  Lotion ni agak likat, jadi kita tak perlu guna banyak.  haaa kan jimat tu. Berbiji2 halus kerana mengandungi serbuk kopi yang kita tahu baik untuk antioksidan.  Pernah tengok kan kalau kat spa orang lulur pakai serbuk kopi. Jadi krim ni secara tak langsung akan menghaluskan kulit kita jika dipakai secara konsisten.  Disiplin kena ada tau.. Selain tu ia turut mengandungi minyak pati kacang soya dan capsaicin yang biasa terdapat dalam produk antarabangsa.  (Capsaicin tu apa?? alaaa capsicum tu.....) Kesemua ramuan ni digabung maka terbentuk la satu keajaiban iaitu Miracle Body Lotion.

Sapu secara menyeluruh sehingga meyerap ke dalam kulit bagi kesan yang maximum

Psst psstt
eh eh setakat nak buang angin, baik minum air halia je kan.  Jadi apa susah2 beli lotion ni.  

Selain nak membakar lemak, membuang angin dan air yang terlebih2 dalam badan,  lotion ini jugak mengandungi spirulina yang berfungsi mengaktifkan kolagen semulajadi untuk kulit yang lebih tegang dan cantik.  Haaa kan dah 2 in 1 tu. Hajat di hati nak kurus, tapi cantik pun dapat. Berbaloi2... 

So, apa kesan pemakaian lotion ni terhadap perut saya tu.?? 

Buang angin tu memang tak dinafikan.  Saya bagi tempoh seminggu je, dapat rasa perut macam ketat sikit.  Maksud ketat tu adalah, tahap gelebeh (amboi bahasa...) tu dah berkurangan.  Bukan laa terus2 kurus dan mantap gitu.. tipu sesangat la kalau saya kata perut saya terus kempis.  Apa yang penting perubahan tu memang nampak.  Itu baru seminggu. kalau saya bagi chance sampai berbulan2?? InshaaAllah, dapat la perut kita ala2 dolu tu balik...Yang penting kena la usaha.  Lotion ni adalah produk kedua yang saya guna di bawah jenama AYUS ni. Mula2 Bengkung Mama, skang Miracle Body Lotion.  Gabungkan kedua produk ni baru la ummpphhhh.  so far, memang puas hati... :)

Info:Miracle Body Lotion keluaran AYUS, satu jenama yang sedang meningkat naik dalam industri pelangsingan dan pembentukan badan khususnya wanita.  Sebab tu ramai yang berebut nak jadi agent termasuk salah seorang kawan saya yang memperkenalkannya pada saya.  Jenama Ayus ni bukan setakat body lotion je, tapi bengkung mama dia pun telah mendapat tempat di kalangan wanita selepas bersalin.  Selain tu, pakaian dalam pembentukan badan dan mandian herba juga telah berada di bawah jenama ini sekian lama.  Nak intai2 Ayus, sila ke www.ayusline.com

Instagram: ayusofficial
SMS/Whatsapp: 012-487 2378 / 012-487 2679
Email: ayusline@gmail.com

Notakaki: Kenapa saya kata lotion ni paling HOT di pasaran?? memang hot sangat-sangat. Tak caya?? cuba la sendiri. baru tauuu..

No comments:

Post a Comment