Tuesday 19 May 2015

Tak pernah rai hari ibu

Salam...

Statement sendu dan cerita lapuk. 

Ini bukan kisah sedih. Hanya kisah benar yang memang benar. 

Seperti yang sedia maklum, 10Mei merupakan hari ibu.  Ia bukanlah cuti umum tapi kebetulan jatuh pada hari cuti – Ahad. 

Ia bukan sambutan yang wajib dan tak menjadi kesalahan untuk meraikannya ataupun tidak. Tapi berada di kalangan mereka yang sangat janggal untuk meraikan sesuatu atau menghargai sesuatu, menyambut hari ibu adalah sesuatu yang WHAT??? WHAT???

ok ok... 

Entri ini bukan untuk memedihkan ulu hati siapa2.  Entri ini adalah cara saya ucapkan Selamat Hari Ibu kepada mama saya yang jauh dimata tapi dekat dihati. Walaupun banyak sangat pencanggahan dalam fahaman sambutan hari ibu seperti;

'hari ibu haram' 
'takkan 10mei je sambut hari ibu' 
'dalam islam hari2 adalah hari ibu'...

Tapi saya tak kisah dan tak peduli.  Maka dengan itu, walaupun dah 19 Mei, saya nak ucapkan selamat hari ibu. (hari2 hari ibu)


Ni mama saya

Dia tengah belajar pakai chopstick

Mama saya pelik (bagi saya)

Walaupun saya dah 34 tahun, tapi saya masih tak hadam citarasa mama saya...

Segala benda yang saya nak beli kat dia, mesti kena refer kat adik dulu

Kalau tak kena gaya, mama memang akan terus terang je benda tu tak best or tak ok

'Sakitnya tuh disini'

Notakaki: Ayat yang saya tak penah lupa "kalau nak beli kain kat mama, jgan pilih color orang tua..."
huhhhh

4 comments:

  1. ha ha ha, sama dengan mama saya, tak nak warna kain yang nampak seperti warna orang tua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. saya pun heran. color apa yang color orang tua tu.. tu baru bab color belum masuk handbag, tudung, jubah dan benda2 lain lagi.

      Delete
  2. hari ibu mmg akan jatuh pada ari ahad minggu kedua mei.. ;)

    ReplyDelete