Wednesday 23 September 2015

Pengalaman NR- Akar Herbanika

Salam...

Pengalaman ni saya share kat group Facebook Konsultasi Rawatan Herba Nona Roguy... Harap boleh membantu mereka yang baru nak try produk NR untuk berpantang nanti... Ni baru sikit... nanti saya share lagi pengalaman sendiri atau orang lain mengenai produk NR ni.. (start jatuh cinta dengan herba... huhu)

Salam... 

Nak share pengalaman masa berpantang dulu...

saya bersalin czer utk kedua2 anak saya. anak pertama saya bukan pengguna NR tapi untuk anak kedua baru nak kenal NR. saya beli air akar, phytonatal dan krim barut. saya berpantang di rumah mertua dan tiada siapa yang boleh dirujuk tentang jamu atau herba nih.. sbb takde orang penah makan NR kat sana sebelum nih... (kalau ngan mak sendiri, lagi laaa... mama saya bukan jenis kaki jamu or herba...) jadi saya dilarang mengambil apa2 herba atau jamu sbb anak kuning la, anak cirit la. saya pun simpan la dulu NR tu kecuali krim barut. nak jadi cerita satu hari (dalam tempoh berpantang) saya curi2 minum air akar dan tiba2 jugak hari tu perut saya masuk angin yang maha dahsyat... baring tak boleh, berdiri tak boleh, nak duduk dengan betul tak boleh.. dari pukul 5 ptg camtu smpi ke malam saya menahan sakit. last2 mintak suami bawak pegi klinik sebab tak tahan sgt dah. nak pegi hospital takut kena tahan. baby kecik lagi tak sampai hati nak tinggal. kat klinik doktor tu cakap saya di suspect kena batu dalam hempedu.. (i don't have any idea penyakit tu macam mana) tapi dalam hati saya, bukan bukan.. ia hanya la angin jahat. doktor tu suntik ubat kat pinggang saya sbb tahap kesakitan saya tu dah tak lut nak makan ubat. lepas setengah jam, sakit tu makin hilang.. fuhh legaaaa... jenuh saya memikirkan nape jadi macam tu.. hati dah berbelah bagi dgn air akar tu.. tiba2 teringat yang saya skip minum petang... ah haaaaa itu la sebab nya. saya ni time berpantang, tak boleh skip waktu makan. bfast, lunch, minum petang, dinner sume kena ontime... bila terskip atau saje2 malas nak makan, azab nya macam yang jadi tu. saya pun luah perasaan kat nurse KKIA yang datang melawat. dia cakap, ehhhh saya rasa bukan sbb air NR tu... masa saya pantang dulu, air akar tu la saya minum. lancar je nifas keluar.. badan pun rasa hangat n segar je... huhu... terus rasa lega balik sbb ada yang tolong bagi yakin..
sekian terima kasih.. (maaf panjang sangat)

owh yaaa.. skang mengandung anak ke3 (19weeks) dan saya sambung minum air akar.. tapi buat nipis2 je...

Sekian perkongsian saya...

Notakaki:  Nak amalkan apa2 jamu or herba kena tahu cara dan aturannya... Baru la mesra dengan tubuh badan kita.. jangan main hentam saje...

2 comments:

  1. Boleh ke minum air akar herbanika semasa haid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh je... buat light2. n minum suam2. rasa lega je perut.

      Delete