Tuesday 14 July 2015

Baju Raya untuk anak-anak ku...

Salam...

Entri ni dah tulis lama dah. Cuma tersimpan kat draft.  Lupa  nak published.  so bila baca, sila bayangkan anda di awal Ramadan... huhu...

Alkisahnya...

Tajuk pun sangat sinonim dengan bulan Ramadan... Tapi jangan pulak ada yang fikir

"puasa tak seberapa, raya yang lebih" 

"baru puasa bape hari dah sibuk persiapan raya"  

Alaaa standard la tu kalau dah masuk bulan puasa, automatik yang kategori mak mak akan mula start plan nak beli baju anak2 untuk sambutan hari raya nanti.  Jangan terkejut sebab ada yang dah prepare sebulan sebelum puasa.   Taknak penat katanya... ini pun kira ok la sebab dah seminggu puasa baru tercari2 tema color tahun ni.. hmmm

Bila bab tema color baju raya ni, saya la yang paling mengalah sekali.  Saya akan dulukan baju suami dan anak2.  Sebabnya suami ni agak cerewet pasal color.  So kena beli color (baju melayu) yang dia berkenan dulu baru la saya cari baju kurung yang sedondon. Ehh sebelum baju saya, mesti kena pastikan baju anak pun dah beli. 

Tahun ni saya plan nak purple.  Tapi husband macam tak beri kata putus lagi.  Ni gara2 dia tak tengok lagi kategori baju melayu purple yang kena dengan dia.  Kalau xde purple yang sesuai, maka tema akan berubah mengikut keperluan... hmm nasib...

Sabtu 27 June 2015, bermula la ekspedisi jejak baju raya. Kita tengok sape yang kena...

Dah lipat dan susun siap.  Dari baju raya sampai la baju tido, baju bangun semua beli semata nak raya... hmmm
Notakaki:  Nanti pose untuk 1 Syawal akan susul kemudian.. Tak sabar sebab ahli keluarga dah bertambah raya kali ni...

No comments:

Post a Comment