Thursday 21 January 2016

Danial: Mama.... nak bawak bekal pegi sekolah boleh tak??

Salam...

Cer tengok tajuk entry hari ni... 

Tu la ayat Danial sejak minggu lepas.  

Sejak dia dah start sekolah ni, saya tak penah bekalkan breakfast utk dia... 

Sebabnya kat sekolah kan dah ada sediakan makanan.

Bukan lepas tangan ke apa 

Lagipun sebelum ke sekolah saya akan pastikan dia minum susu dahulu dan makan sikit sebagai alas perut.  

Cuma kan bagus kalau dia merasa benda yang sama seperti kawan2 yang lain

Kalau sekolah bagi bihun goreng, maka bihun goreng la semua... 

Ni karang kalau bagi bekal, berapa banyak saya perlu sediakan supaya kawan2 yang lain dapat merasa... 

Mereka kan baru 4-5 tahun... tak sampai hati pulak biar Danial seorang makan yang berbeza dengan yang lain. 



OK TAK ALASAN SAYA...

hehe... eh takde laa... ni bukan alasan yang dibuat2 tapi mmg itu lah yang saya rasa... dia pegi sekolah pun saya hanya bekalkan air masak... 

berbeza masa tinggal dengan pengasuh dulu, budak2 berapa orang je.  

boleh la saya sediakan lebih supaya yang lain2 pun merasa jgk... ni kalau satu sekolah, dah macam orang katering dah saya ni.

Tapi permintaan danial tu buat saya serba salah...

Mungkin ada budak lain pun bawak bekal dan menyebabkan Danial pun nak bawak bekal

Bila dah 2-3 hari saya abaikan permintaan dia, Danial  mula bawak bekas kosong pegi sekolah... 

Masa saya nak keluarkan baju kotor, saya jumpa bekas tu..

hmmm ni dah main psycology dah ni.  

Jadi bermula semalam dan hari ni, saya pun bergegas pagi2 dan cuba curi2 masa utk buat simple breakfast dan letak dalam bekas makanan dia

Roti dengan sausej pun dia happy sangat... 

dan hari ni pasta pulak...


Notakaki: xde gambar utk bekal brekfast dia tu... sebab nak berbento tapi tak berbakat... nice try mommy... nnt cuba lagi ye... 

No comments:

Post a Comment