Wednesday 8 July 2015

Minum Oren Pecah Perut

Salam...

Kejadian ni berlaku masa kami tengah berbuka puasa beberapa hari yang lalu...

Air Oren Sunquick.  Memang favorite Danial.  
Semuanya bermula di rumah opah dia kat Taiping.  Kebiasaannya mama akan bancuh siap2 air oren Sunquick tu dan letak dalam peti ais.   Sejak Danial merasa air oren bancuhan opahnya, terus dia jatuh cinta.  Kalau suruh saya bancuh pun mesti dia request:

"Nak air olen macam opah"

Masa waktu berbuka, selalunya saya akan siap2 bancuh satu botol air oren Sunquick kat Danial.  Ini untuk elakkan dia cari akal nak bancuh sendiri masa kami tengah tekun berbuka...  

Makan nasi baru berapa suap, air oren tu dah separuh. Tengok lagi skali dah nak abis.  

Haihhh punya la banyak minum.  Sudahnya nasi tak lalu dah.  

Saya pun cakap:

"Alamakkkkk abis laa perut Danial pecah sebab minum air banyak sangat"

Terus dia nangis bersungguh sebab takut 

hahahahahahahhaha - ketawa sebab rasa lucu tengok muka dia yang takut.  Lagi sakan saya mengusik. huhu

Saya suruh dia pegi duduk kat sofa diam2.  

"Kalau lari2 or lompat2 nanti perut pecah..."

Notakaki: eh eh... malam tu dia jadi budak baik sangat... elokk je duduk sopan kat sofa sambil tengok tv.

1 comment:

  1. amboiiii mamanya punnn menyakattt tak hingat... tapi kalau sakat Ash cam tu bila dia dah besar sikit nanti pun ok juga tu....

    ReplyDelete