Wednesday 23 September 2015

Scrub la badan anda ketika mengandung

Salam...

Siapa yang perut dia takde stretch mark walau dah 2-3 kali mengandung??

Bagi siapa yang takde tu, maknanya dia telah mulakan regim pencegahan stretch mark dari awal mengandung lagi... Dari perut xberapa nak nampak sampai la dah membuyung, dia dah start sapu lotion anti stretch mark ni.  Tak kisah la jenama apa yang korang guna, yang penting sesuai untuk kulit masing2.  Ada yang jenis minyak dan ada yang jenis lotion, ehh krim pun ada...


Macam saya ni, awal mengandung pun dah mula dah tetapi saya heran, kenapa selepas bersalin anak kedua masih wujud jugak regangan tu... Walaupun sedikit tapi still menyampah nak tengok.  Anak pertama dulu, xde pun stretch mark...


Masa mengandung kan Safiyya saya ada la pegi satu expo Mothers and baby ni... ada la sorang tukang jual kat situ, dok panggil saya.. sebab nak suruh try scrub dia... wehhh sedap bau scrub tu... ada bau halia sikit + honey... Lagi pulak orang tu tolong scrub kan tangan saya... best2.... Tukang jual tu cakap,

"U ada apply lotion anti stretch mark tak?"

Ada... tapi macam tak berkesan pun... tak tahu nak pakai apa dah.

"Sebelum apply lotion or krim atau apa saje, u kena scrub kulit u dulu untuk buang sel kulit mati... baru laa segala lotion and krim tu meresap dengan baik dalam kulit u"...

ooooo maka saya pun beli la scrub yang serius memang mahal... huhu


Tapi sebab masa tu dah sarat sangatkan jadi kesan regangan tu tak hilang sangat dan masih kelihatan lepas saya bersalin. tapi sebab saya tekun jugak scrub, sapu lotion sapu minyak, kesannya rekahan tu tak la teruk mana walaupun masih boleh nampak.


Bila dah mengandung untuk kali ketiga ni, saya pun mula mencari scrub2 badan yang best.  dan baru2 ni terjumpa satu homemade scrub terbaru kat pasaran... Sangat simple tapi menarik... Harga pun mampu milik...


Memperkenalkan


  
Princess Glorious
Anti-Oxidant, Relaxing and Mood Booster

Rose, Virgin Coconut and Olive Oil

Princess Happiness
Loads of Vitamin C from fresh oranges and lemons
Orange Essential Oil, fresh orange, fresh lemon, extra virgin coconut oil, brown +white sugar
Gambar2 ni saya pinjam kat Facebook dia

So mana yang best? Glorious ke Happiness?  Dua2 best so saya beli dua2 skali.. hahahahah (gelak tamak)

Nahhh saya share gambar kotak dulu... Nanti dah seminggu pakai, saya kasi my personal review.  

Memang saje bagi blur.. (tapi sebenarnya camera hp saya yg tak best... huhu)

Yummy and Happy Scrubbing...

Harga?

RM 35 per bottle.  Tapi sempena sambutan Hari Raya Aidiladha ni, untuk pembelian 2 botol sekali gus, hanya RM 50 sahaja... best kan??? cepat2 beli.  Offer tutup 30 September 2015.

Notakaki:  Bila anak dah 2, makin suntuk 'Me Time' itewww... tapi kena jugak curi masa untuk diri sendiri...

No comments:

Post a Comment