Tuesday 21 February 2017

Kelebihan Mary Jardin Face Oil

Salam

Face Oil

Inilah Face Oil Mary Jardin.  

Ramai di antara pengguna setiap Face Oil ni menggelarkannya Magic Potion.  

Kenapa??

Kerana dia terlalu banyak manfaat dan kegunaan.  

2-3 titis sekali guna sudah cukup dalam rutin penjagaan wajah setiap hari.  

Keistimewaan produk Mary Jardin ni bukan semata terletak kepada hasil penggunaan tetapi jenis produk itu sendiri.  Kebanyakan jenama di pasaran mengeluarkan pelembab kulit dalam bentuk krim atau lotion.  Tetapi yang pelik Mary Jardin ni dia guna Oil atau minyak.  Kalau kulit muka dah jenis berminyak, kenapa nak ditambah minyak lagi? 
Konsepnya mudah je.
Badan kita ni secara semulajadi bertindak mengikut apa yang kita bagi signal pada otak.  
Bila kulit wajah dah disapu dengan face oil, signal akan sampai kat otak untuk stop hasilkan minyak.  
Oppp opppp cukup dah minyak ni.. --- macam tu la kekdahnya...

Jadi kulit takla bertambah berminyak.  (berapa banyak minyak daaaa) 😅😅😅

Selepas muka dicuci, pori-pori akan terbuka.  Jadi dengan sapuan dan urutan lembut face oil akan terus menyerap masuk dan kulit mendapat manfaatnya.  Fakta menunjukkan minyak lebih cepat menyerap dari krim.  Jadi takde la kulit makin berminyak kerana ia cepat terserap dalam kulit.

Sebenarnya, face oil ni bukan fungsinya semata untuk melembapkan kulit tetapi mempunyai pelbagai kegunaan.  Ini menunjukkan pelaburan anda sangat berbaloi untuk kecantikan dan keserian berpanjangan.  

Kelebihan Face Oil


💜A Great-Great Moisturizer

Sunflower Oil dan Argan Oil yang terkandung dalam Face Oil merupakan kandungan terbaik yang dapat melembapkan kulit. Bagi Anda yang memiliki jenis kulit kering dan sensitif, minyak tersebut akan bekerja secara efektif untuk melembapkan kulit wajah.

💜Mengurangi Kerutan Pada Wajah

Tanda-tanda penuaan boleh diatasi secara maksimum dengan bahan yang mengandungi Vitamin E, seperti Argan Oil. Kedua kandungan tersebut ada di dalam produk face oil yang berfungsi menjaga keanjalan.

💜Sebagai Pembersih Wajah (Oil Cleansing Method)

Minyak telah terbukti mampu mengangkat sisa makeup dan kotoran secara berkesan. Dengan adanya Castor oil yang bertindak sebagai pembersih liang pori kulit wajah. Oleskan face oil pada seluruh wajah, dan basuh menggunakan tuala yang direndam dalam air panas

💜Sesuai untuk kulit sensitif

Sebahagian besar face oil memiliki kandungan anti-inflamasi. Kandungan Seabucthorn Oil membantu meredakan radang serta kulit kemerahan dan terbakar.

💜Melindungi Kulit dari Radikal Bebas

Minyak memiliki sifat lipofilik atau mudah larut di dalam lemak. Ia lebih mudah terserap jauh ke dalam kulit dan bekerja secara efektik. Bukan hanya itu saja, face oil juga dapat menangkal radikal bebas, racun, serta benda asing. Ini kerana rosehip seed oil yang terkandung dalam face oil memiliki tinggi kandungan anti-oksidan.

💜Sebagai Makeup Primer

Ingin mendapatkan hasil riasan wajah dewy-look yang super glowing? Aplikasikan face oil sebagai makeup primer. Setelahnya, barulah anda mengaplikan alas bedak secara keseluruhan. Jika tak ingin kesan yang berlebihan, kurangkan penggunaan face oil tersebut dengan paling minimal.

💜Menyusutkan Pori-Pori

Jojoba oil yang terkandung dalam face oil berfungsi mengangkat kotoran dan lemak yang menumpuk di dalam pori-pori. Malahan jojoba oil tidak menyumbat liang pori kulit wajah anda kerana mempunyai comedogenic rating yang rendah. Namun dapatkan konsultasi dengan agent Mary Jardin sebelum mula menggunakannya.

💜Anti Jerawat

Tea tree dan jojoba oil dikatakan sebagai salah satu kandungan yang dapat menghilangkan jerawat secara efektif dan mengurangkan penghasilan minyak yang berlebihan. Selain itu, tea tree dan jojoba oil dapat membuat jerawat lebih cepat kering.

💜Membantu Produk Skin Care Terserap Secara Maksimum

Aplikasikan face oil sebelum menggunakan alas bedak atau krim lain pada wajah. Hal itu berfungsi untuk membantu penyerapan kandungan krim serta makeup lebih sekata.

Sekiranya ingin tahu lebih lanjut keajaiban face oil Mary Jardin, boleh menghubungi:

Ayu📱0174646225
#MJism
MJ trusted agent

Notakaki: every women dream

2 comments:

  1. assalam,... saya mohon copi ya utk share di FB..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam... boleh aje... kredit kan sekali linknya ye. tq.

      Delete