Monday 9 April 2012

EBM ohh EBM

Full time breast feed ni mmg agak mencabar bagi seorang ibu yang bekerja.  Especially bagi ibu yang bukan full time dok kat office. Mcm saya sendiri, appointment laa... kursus laa... membuatkan saya perlu mengagihkan masa dengan betul agar setiap hari anak saya dibekalkan dengan susu yang cukup kat makcik pengasuh dia. Mula2 hantar pengasuh tu, saya mmg tak tahu berapa botol or oz nak bekalkan kat makcik tu. hari pertama danial kat situ, mmg tak cukup susu. nasib baik boss bagi balik awal. dia pun paham orang ada anak kecik n 1st time hantar babysitter. dah la danial ni kuat minum. tapi sekarang ni, dah xde masalah dah.  satu hari saya akan bekalkan 6 botol X 4-5oz. dan selalunya habis. kalau lebih pun sebotol je laa. Ini pun kalau dia banyak tido. sekarang ni danial agak susah nak tido siang. asyik nak orang layan dia je. nasib baik la makcik pengasuh ni rajin melayan. Umur dia baru je nak masuk 6 bulan n buat masa ni danial hanya pandai meniarap n meluncur ke depan... agaknye teruja dengan skill baru dia tu, danial kurang tido pulak.  n sekarang ni dah pandai angkat kaki n masuk mulut.. huh.. orang kata kalau baby dah pandai hisap kaki dia sendiri, maknanye nak adik... haha.. baru 6 bulan sayangg.. sabar ye... doktor cakap 2 tahun... 
from 0 -2months 70ml

No comments:

Post a Comment