Friday, 12 October 2012

Kini kami bebas asap rokok 100%

Salam... imbas balik entry dulu2... alaaa yang pasal klinik behenti rokok tu... haaa dengan ini secara rasminya sudah 4 bulan suami saya behenti rokok.  Alhamdulillah... dengan bantuan kaunseling dan ubat yang dibekalkan, suami saya dah tak merokok.  bau rokok pun dia tak suka.. pening katanya... hmmm tau pun pening. 

Masa mula2 tu saya ingat diorang yang masuk program ni hanya bergantung pada ubat semata2 dan kalau tertinggal untuk makan ubat tu, keinginan untuk merokok akan datang balik.  Tapi nampaknye sangkaan saya meleset.  Walaupun suami saya ada termiss ubat tu berhari2, takde sedikit pun keinginan rokok tu datang.  Kira dengan sendirinya badan dia tak terima rokok tu lagi... Alhamdulillah... bersyukur sangat sebab benda ni laa yang saya harapkan dari dulu. Bukan untuk saya tapi semuanya demi kesihatan dia sendiri. 

So para perokok di luar sana tu, apa tunggu lagi.  Program ni free tu. sapa nak bagi. sila hubungi mana2 hospital kerajaan yang berhampiran untuk bertanya tentang klinik berhenti merokok tu. Just in case kalau ada hospital yang tak buat.  Maybe tak cukup kakitangan. Tapi ni bukan alasan, u all cari la hospital yang buat.  Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.  cuma sekarang ni saya hanya berharap sangat kalau abang dan adik saya tu pun mengambil langkah untuk join program ni... udah udah ler merokok tu.  takde makin handsome nye kalau merokok.  ngabih duit ada laaa... 

sumber: Google Images

4 comments:

  1. singgah sini...betul tu..asap rokok lebih bahaya pada yang menghidu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul betul... orang yang tak merokok efek nya lagi teruk... tak aci kan...

      Delete