Wednesday, 9 January 2013

Eiii bau apa ni? Bau kau ye?

Kisah Benar...

Di dalam suatu majlis keramaian, saya melangkah ke arah sekumpulan manusia yang sedang kusyuk makan.  Oleh kerana dalam ramai2 tu saya agak rapat dengan mereka, jadi saya pun join la sekali.  Tengah seronok2 makan dan berbual sesama mereka, tiba2 salah seorang dari mereka mengembang ngempis kan hidung yang membawa maksud terhidu sesuatu yang pelik. Apa yang pelik lagi, hanya dia seorang yang menyedari bau itu dan orang lain hanya terpinga2 dengan tingkahnya.  Terus memandang tajam ke arah saya dan berkata "Bau kau ye?" 

Saya hanya mengerut kan muka dan terasa macam nak cekik anak orang. haha. Suka suka hati tuduh orang. Dah la tak betul pun malah memalukan saya.  Nasib baik ada yang menyampuk. "Kau bau apa?" Terus muka nya berubah kerana tiada yang menyokong.

Ini bukan kali pertama saya terkena dengan nya.  Dulu lagi la dia mendekatkan mukanya pada saya lagak orang sedang mengecam bau makanan. Sabar je laa...

Sehingga kini saya tak pasti apa niat dia dan kenapa saya menjadi mangsa bau bauan beliau. 

Sekian.

Nota: Tuduhan tidak berasas boleh mengudang perbalahan... jadi sila siasat dulu.

9 comments:

  1. kenapalah nak wat kat orang macam tu...x baik sungguh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa... mmg kena sabar banyak laa...

      Delete
  2. sebenar nye dengki atau busuk hati la tu buat org cam tu.. xbaik sungguh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kena tuntut ilmu utk cantas balik kata2 orang lain yang berbaur jahat ni. skang ni asik memendam rasa je...

      Delete
    2. cakap je "memandangkan ko sorg je bau,, makne nye bau kau sendiri la tu".. hihi

      Delete
  3. Replies
    1. weeee betty kalau sesenang mcm tu, aku buat dah. asik sabar je la.. nasib baik nama aku tak sabariah.. kalau tak, mmg kena sgt la tu...hehe.

      Delete
  4. kamu memang busuk pun... so patut lah..keh keh keh

    ReplyDelete