Tuesday 28 July 2015

Baru nak Selamat Hari Raya....

Salam 12 Syawal...

Dah nak separuh bulan baru nak berSelamat Hari Raya...

Cuti selama seminggu membuatkan diri ini agak lemau sedikit.  Nak update apa pun sampai tak tau dah.

Oleh kerana sekarang ni kita masih mood Syawal, jadi saya nak ambil kesempatan ini nak ucapkan Selamat Hari Raya untuk semua tak kira anda pembaca tetap, pembaca kadang2 atau tak penah baca... (tengok gambar).. huhu

Ni nak share sikit cerita Hari Raya tempoh hari.  1 Syawal yang sangat havoc kerana Danial tak mau pakai baju melayu dia.  haihhh... Sejak dia dah ada citarasa sendiri dalam memilih baju, saya biar kan je dia pilih apa yang nak dipakai hari2.  Oleh kerana hari tu hari raya, saya terpaksa pujuk bagai nak rak untuk sama2 pakai baju melayu macam papa dia... Ya Allah... stressnya bila dia berkeras takmau pakai.  Sudahnya t-shirt dan jeans yang jadi pilihan. 

Silap saya jugak sebab selalunya kalau ada apa2 keperluan yang perlu dia ikut arahan saya, perkara pertama yang saya buat ialah bercakap perkara tersebut berulang2 sampai saya naik bosan. huhu. 

Contoh- 
Danial, esok hari raya, nnt pakai baju ni tau. sama ngan papa. baru handsome. (sambil tunjuk baju melayu tu kat dia).  

Ayat ni saya akan ulang2 sehari sebelum tu.  yang handsome tu kena kuatkan sikit.. tapi saya terlupa nak buat sebab sibukkan hal lain. 

Maka, jadi la gambar raya yang ado ni.  


Nota: Tahun ni beraya kat SP.  Maka dengan itu, melepas la nak makan rendang mama.  ehh lemang pun tak makan lagi ni... Masa balik Taiping hari tu tak sampai hati nak mintak mama masakkan lagi.. Dia bukannya sihat sangat. 

2 comments:

  1. Selamat Hari Raya Ayu, Maaf Zahir dan Batin yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq tq... Selamat Hari Raya untuk Farah dan keluarga...

      Delete