Tuesday 20 October 2015

Oktober yang memenatkan

Salam...

Apa ada dengan Oktober?

Sepanjang bulan Oktober 2015 ni merupakan bulan tersibuk bagi saya.  Ini semua sejak husband dah mula melibatkan diri dalam dunia Etiqa Takaful dan Public Mutual.  Kami berdua ni berkerja tetap dan Sabtu Ahad merupakan hari untuk menguruskan hal rumah tangga (baca - lipat kain, beli barang dapur, mop lantai, outing dan lain lain lagi...hehe).  Tapi sejak 1 haribulan semua Sabtu Ahad dalam bulan Oktober, husband kena attend kelas dan seminar.  Waduh waduh... dah la 5hari bekerja sangat singkat masa diperuntukan untuk anak2.  Ni pulak hari minggu pun saya seorang terkejar2 menguruskan anak dan hal rumah.  Memang jadi tarzan la saya.  Nak jaga anak, nak masak, nak jadi referee bila berebut mainan, nak bacakan buku, nak tengok cerita kartun, nak mandikan diorang, tu belum kalau semua berak berjemaah, dan macam2 hal laa...  Bila dah nak masuk maghrib baru la boleh duduk diam2 depan tv sambil merehatkan badan.  haaa lega.. 

Itulah rutin hari minggu saya di bulan Oktober ni.  Memang betul la, keje kat rumah ni lagi macam2 dari keje kat ofis. huhu.  Ni pulak dah 2 hari saya batuk dan selsema.  Nak makan ubat sebarang macam takut pulak sebab mengandung.  

Notakaki:  Makan gaji ni memang relax, tapi itu je la income yang kita ada.  Bila anak makin bertambah, kena la keje keras sikit untuk cari peluang tambah pendapatan dan sebagai isteri, semua ni menuntut kesabaran.  Jadi bersabar la ye.  

No comments:

Post a Comment