Monday 12 November 2012

Mari Belajar Bersyukur

"Bila kita sentiasa fokus pada apa yang kita tak ada, kita akan sentiasa tak cukup"

Salam...

Tiba-tiba pulak nak cakap tentang syukur... bukan abdul syukur or syukri or syukriah tapi BERSYUKUR... Hari minggu ari tu, saya ada dengar motivasi dan tips dari Prof Dr Muhaya Mohammad tentang bersyukur.  Bila dengar je dia bagi nasihat tetiba rasa insaf.  Bukan la selama ni saya tak pernah bersyukur tapi kadang2 tu terpedaya jgk dengan nafsu hal hal duniawi ni. haihhhh..... Rezeki yang Allah bagi ni bukan je dalam bentuk duit tapi banyak sebenarnya rezeki yang dilimpah kat kita.  kadang2 tu kita tak payah mintak pun Allah dah bagi. Betapa kasihnya Allah kat kita tapi sebagai manusia kadang2  mudah lupa.  Rezeki tu datang dalam bentuk kesihatan yang baik, keluarga yang sempurna, Anak dan pasangan yang baik, masa lapang yang boleh dimanfaatkan, dan macam2 la lagi kalau nak ditulis segala nikmat yang Allah dah bagi.

Sebagai contoh ada jugak yang merungut nape family kita tak mcm family orang lain, nape pasangan kita tak best macam orang lain... hmmm macam pasangan kita or jodoh yang dah ditentukan oleh Allah ni sebenarnya dah elok dan padan utk kita.  kita tak perlu cari kebahagian dari pasangan kita tapi cipta kebahagian itu bersama-sama.  wahhhh terharu pulak.  or tak perlu cari kelemahan tapi baiki segala kekurangan.

Abis je tengok citer tu rasa nak salam cium tangan suami je...(tapi malu).  Rasa banyak betul kelemahan diri ni. (garu kepala laju2)

Sempena 12 November iaitu tarikh yang jatuh pada hari ni, saya dengan rasa bestnya, nak ucapkan

Happy 2nd Anniversary sayang!!!!

No comments:

Post a Comment