Tuesday 29 January 2013

Terkena 2 bijik...

wuhuuuu lamanya tak buat entri... (ceh budget orang tunggu je entri dia...) 

Kali ni saya nak cerita sikit tentang mama saya yang sorang tu..

Dipendekkan cerita mama saya ni kategori hati kering orangnya.  Kalau saya ada masalah, n bila cuba minta pendapat, mesti saya kena balik.  Mama sebolehnya memberi pandangan dari sudut yang lebih luas dan adakalanya mampu menyelesaikan konflik yang tak seberapa tu.  Yang terbaru, saya mengadu kat mama yang Danial meragam tak pasal2 lepas balik shopping barang dapur kat Giant.  Sume benda tak kena. Asik nangis je. kalau nangis sedu2 tu takpe la.. ini menangis style jerit2 nih. haaa poning kepalo den. 

(Perbualan telefon)
Saya: Ma... tadi Danial menangis tak pasal2. selalunya kalau pegi jalan2 dia happy je. 
Mama: hmmm (mama tak sempat kata apa)
Saya: Dah tu nangis style jerit2 nih. 
Mama: Macam la mak dia dulu tak nangis jerit2... 
Saya: (adehh kena sebijik)... tapi ....
Mama: Kamu anggap la tangisan anak ni satu benda yang indah dalam hidup. esok2 dia dah besar, tak nangis dah macam tu. lepas tu kamu pulak rindu nak dengar dia nangis...
Saya: (kena lagi sebijik....) hehe

Macam tu la mama saya, setiap jawapan dia mesti positif. dan takde peluang untuk saya nak menyalahkan orang lain. Pernah dulu saya suarakan tentang kerisauan saya terhadap Danial di rumah pengasuh. Secara peribadi  makcik tu mmg baik dan mmg dia jaga anak saya betul2. Tapi melihat kan kelasakan anak saya nih, saya jadi risau kalau2 pengasuh tak terhandle anak saya ni. Nak tahu apa mama saya jawab bila saya utarakan hal ni... "Kalau banyak songeh sangat, berhenti keje.. jaga sendiri anak kamu..." haha padan muka saya.

Nota: Baru terperasan yang lagi 3 hari nak 26 hari bulan (ketika kejadian). memang Danial akan extra meragam bila nak beralih bulan... haihhh kesian anak mama. (Danial lahir 26 October)


Mula2 sepahkan...

Lepas tu kemas pulak...


2 comments:

  1. he he he... Danial nak attention lebih tu kak... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila dia buat rajin... pening mama dia nih..

      Delete