Monday 28 April 2014

Berat naik sampai 4 kilo!!!

Salam...

4 kilo tau. Sampai nurse suruh timbang lagi sekali. Jangan kata dia, saya pun terkejut. Lagi teruk, diorg sampai check mesin timbang tu kot kot rosak. hahaha. malu je.
Selalunya setiap kali checkup, berat saya paling maximum akan naik 2kg. So mmg xkan kena bebel la. Tapi ni sampai 4kg n siap tulis ngan pen merah lagi.
Rasanya, ni semua gara2 selera saya semakin menjadi. Aiskrim dan coklat memang tak tinggal. dan sekarang memang agak menyesal. So mmg kena ubah tabiat pemakanan. Nasi tu amik segenggam je. Lauk takpe lebih terutama sayur...

Nota: Masa bukak buku, berat saya 66kg (15January - 10 minggu).Skang dah 24minggu, berat saya 74kg. Gulpppp.....

Sumber : Google


Sikit tambahan:
pertambahan berat badan yang sihat, 5bulan pertama adalah 0.5kg sebulan dan seterusnya adalah 0.5kg seminggu.

No comments:

Post a Comment