Thursday 18 June 2015

Salam Ramadan 1436H

Salam...


Ramadan datang lagi.  

Semoga tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya


Puasa dengan 2 budak kecik sesungguhnya memberi satu pengalaman baru.  

Mujur diorang tido nyenyak waktu tengah sibuk menyiapkan makan sahur

Tak tahu la berbuka karang macam mana

Telatah anak-anak ni kadangkala memang mengharukan. Tapi menghiburkan sebenarnya.

Minggu terakhir sebelum masuk bulan puasa, saya bercerita pada Danial tentang Ramadan, tentang puasa


Saya: Danial, nanti dah nak puasa.  best tau. Danial nak puasa    tak?

Danial: (kerut muka tak paham) - atau mungkin dia ingat puasa tu adalah mainan (toys)

Saya: Kalau puasa, kita tak boleh makan siang2.  Minum pun tak boleh. Malam baru makan.  Ok?

Danial: Tak nak laaa

Saya: erkkk @#$#%#$^$^#$$


Haha... reaksi yang sangat jujur dari budak yang umurnya baru nak masuk 4 tahun.
 

Ok lah, Selamat Berpuasa saya ucapkan kepada semua.  Luv yaa

Niat puasa

 Notakaki:  Teringat masa kecik dulu.  Bila time puasa melepek atas lantai.  Konon nak sejukkan perut...

No comments:

Post a Comment