Wednesday 12 April 2017

Face Oil vs Face Cream

Salam,

Dulu saya pun tertanya jugak, kenapa la Founder Mary Jardin ni prefer buat Face Oil berbanding buat cream. Cream kan senang dan tak perlu risau tumpah laa... terpakai banyak laaa. Tetapi bila dah tahu fakta disebalik kelebihan oil berbanding cream, terus rasa owhh ok.. dah paham

So mari saya ringkaskan sedikit apa yang saya faham


WHY FACE OIL, NOT CREAM??

Actually, cream/lotion biasanya mengandungi water/wax (lilin). Bila ada wax ni, ia akan block pores kita dan ini boleh menyebabkan jerawat, blackheads & whiteheads.

Semakin lama kita pakai cream, semakin byk wax di muka kita dan ini akan menghalang oil yg terkandung dlm cream dari sampai ke kulit. That's why makin lama pakai, rasa mcm kulit dah tak cantik spt ms mula2 pakai.

Pada masa yang sama, bila terdapat air dalam kandungan cream, ini akan menyebabkan bakteria membiak. Disebabkan itu, semua moisturizing lotion / cream perlu diletakkan preservatives untuk menghalang bakteria dan memastikan moisturizing tersebut boleh dipakai lama.

Seperti yang kita tahu, semua jenis preservatives are not natural & actually boleh merosakkan kulit secara "diam".

Apa pulak ceritanya Face Oil ni?

Minyak mempunyai molekul yang lebih halus dan menyerap lebih cepat ke dalam kulit tanpa menyumbat liang roma kulit wajah kita. Dengan mengaplikasikan Face Oil sebagai rutin, kulit akan kelihatan lebih remaja berbanding kulit kering yang lebih menyumbang kepada tanda-tanda penuaan.

That's why FACE OIL MARY JARDIN adalah pilihan terbaik :+1:

Tak payah berkrim-krim dah... Face Oil tu dah lengkap untuk moist kan kulit anda

Cantik dengan selamat. Natural beauty with Mary Jardin Skincare


:bouquet:


Untuk pertanyaan lanjut atau nak jadikan faceoil ni must have dalam makeup bag anda, boleh ke


@

Whatsapp saya 017-4646225 


Notakaki:  Face Oil ni bukan setakat melembab, tapi boleh jugak dijadikan cleanser... 

No comments:

Post a Comment