Friday 21 April 2017

Manfaat Kecantikan dengan Oil Cleansing Method



Manfaat kecantikan dari Teknik Oil Cleansing Method
Ramai antara kita yang hadapi dilema apabila memilih regim penjagaan kulit setiap hari.  Ini membuatkan kita merasa putus asa lantas tidak mahu menggunakan apa-apa jenis pembersih pada kulit wajah.   Setelah mencuci muka, sepatutnya kulit tidak menjadi terlalu kering.  Tetapi itu yang sering terjadi.  Dengan lambakan produk di pasaran, bagaimana kita nak tahu mana satu yang sesuai dengan kulit kita. 

Terdapat dua jenis kulit secara amnya.  Ada yang kulit kering atau dehydrated dan ada juga yang berminyak atau berjerawat.  Tahu tak, kedua-dua masalah ini boleh diatasi dengan mudah iaitu membersihkan wajah dengan minyak.  Oil cleansing mungkin bunyinya pelik tetapi ia kaedah yang bagus malah tidak mengganggu PH semulajadi kulit kita. 

Rangkaian Face Oil yang boleh didapati di Sephora Online

Bagaimana Oil Cleansing bertindak?
Membersihkan kulit wajah adalah sesuatu yang perlu dilakukan setiap hari tetapi boleh menyumbang kepada masalah sekiranya kita terlebih-lebih mencuci muka.  Kita fikir, menyental kulit dengan scrub setiap hari boleh menghapuskan minyak berlebihan pada kulit tapi tahukan anda semua bahawa sekiranya kita terus-terusan melakukan perkara itu ia akan memaksa kulit menghasilkan lebih banyak minyak.  Di mana ini akan membuat kondisi kulit lebih parah.  Sebab itulah kita bertukar kepada oil cleansing method.

Prinsip Oil Cleansing ini adalah minyak hapuskan minyak. Apabila kita mengaplikasikan minyak pada kulit, minyak tersebut akan menarik minyak jahat yang bertapa atas kulit kita tu.  Selain itu minyak itu juga akan menarik kotoran, kesan makeup yang tertinggal dan juga sebum (punca terjadinya blackheads).  Pembersih minyak yang terlarut bersama dengan kotoran akan terhapus keluar apabila wajah dibilas dengan air.  Apabila pembersih minyak bergabung dengan air, akan terhasil sensasi pelembab pada kulit.  Hasilnya ialah kulit yang bersih itu akan moist and supple. 



Kebaikan Oil Cleansing Method

Apa yang paling penting adalah pembersihan dengan menggunakan minyak akan menghapuskan kotoran tanpa meninggalkan kesan tegang dimana kulit menjadi terlalu kering.  Pembersih minyak semulajadi mengandungi pati minyak antaranya Jojoba seed oil, Castor Oil yang tinggi pelembabnya.  Walaupun kulit anda jenis yang berminyak, tidak perlu sampai buatkan kulit menjadi terlalu kering.  Jadi seimbangkannya.  Tahu tak, kulit yang terlalu kering akan buat ia kelihatan tua sebelum waktunya.  Oil Cleansing Method sangat sesuai untuk mereka yang pori kulitnya mudah tersumbat kerana pembersih minyak dengan mudah menyingkirkan kotoran.  Selain itu, ia juga sesuai untuk anda yang  berkulit kering kerana ia melembabkan, mencegah garis-garis halus serta tidak menyumbat pori kulit. 

Best kan guna Face Oil ni... saya dah cuba dan memang best pun.  Sambil urut kulit muka tu, blackhead whitehead pun turut terikut sama.  Apa yang paling best, bagi saya ialah kerana kulit saya cenderung ke kering.  Jadi berkat minyak tersebut, kulit saya takde tompok2 kering dan pakai bedak pun sekata je. 

Nak tahu saya guna brand apa?  Tentu lah Mary Jardin Face Oil

Sebotol harga dia baru RM65 dan tahan 2-3 bulan.  Paling best, bukan untuk membersihkan kulit muka je.  Boleh buat pelembab, makeup primer, natural remedies kalau ada skin rashes.  Oleh kerana kandungan face oil ni selamat, baby pun boleh guna.  

Mary Jardin Face Oil RM65

untuk kulit berjerawat
ruam pada kulit bayi
makeup jadi woww
Kat mana nak beli Mary Jardin Face Oil ni?

Whatsapp saya 017-4646225 Ayu

Whatsapp saya 017-4646225 Ayu

Whatsapp saya 017-4646225 Ayu


Notakaki: natural skincare ni kesannya bukan 2-3 hari.  ia berbeza dari individu A dan individu B.  

No comments:

Post a Comment