Thursday 14 June 2012

Wajah Keibuan = Pandai jaga anak

Adalah menjadi kebiasaan bagi semua orang mengiakan bahawa wanita yang berwajah keibuan adalah seorang yang suka pada kanak2, n bila ada anak, dia jadi ibu yang penyayang, pandai mendidik anak, kira terror la serba serbi dalam penjagaan anak nih.  Mungkin betul sebab bukan semua orang suka or tahan dengan kerenah budak2 ni. boleh sekejap je la layan lepas tu bagi balik kat mak bapak dia... (macam layan anak buah la).  Bila dah benda ni jadi kebiasaan, wanita2 yang tak berapa berwajah keibuan macam saya ni mesti  akan rasa tertanya "Adakah itu bermakna saya bukan la ibu yang baik nnt?" jawapannya SALAH.  Mula2 tu terpedaya jgk dengan fenomena ni and rasa agak rendah diri tapi bila terdengar ada sorang ustaz ni cakap (tak pasti la ustaz mana) "Takde sebab dia tidak boleh jadi ibu yang baik dan sayang pada anak nya sepenuh hati sekiranya dia tiada langsung wajah keibuan.  Ini kerana, perasaan or sifat keibuan ni akan wujud dengan sendirinya sebaik sahaja dia melahirkan anaknya."  Haa dengar tu... sesungguhnya, saya sayang anak saya walaupun orang kata saya ni muka sombong... haha...


No comments:

Post a Comment