Wednesday 4 July 2012

Kau tinggi... mesti boleh main bola jaring.

Salam... tajuk kat atas tu adalah statement dari sorang kawan kat ofis... lucu pulak dia cakap mcm tu. Sebenor benornye saya langsung tak pandai main bola jaring. alkisahnya dia mengajak saya join team BERNAMA untuk perlawanan bola jaring antara Media.  Saya cakap la saya tak pandai main.. "alaa takpe.. jadi simpanan pun boleh..." haha... (Dalam hati - kalau dah main tu mesti nak ajak husband tgk... nnt kalau orang tanya "mana satu wife?" Husband pun jawab "yang simpanan tu...." ish ish ish) 
Bila cerita tentang sukan ni kan, semenjak dari zaman sekolah saya ni bukanlah seorang kaki sukan or atlit (sedap sikit bunyinya).  Dari sekolah rendah sampai ke sekolah menengah kalau hari sukan saya la orang yang paling stress sebab nak tak nak kena buat ujian saringan 100m la 200m laa... dah tentu saya antara orang yang paling akhir sampai ke garisan penamat.  huhu. Tapi masa tingkatan 4 dan 5 (sekolah Teknik Lebuh Cator Ipoh) saya mewakili sekolah dalam pertandingan bola baling.. haa surprise kan. itu pun bahagian pertahanan.. mentang2 badan saya besar kononnye boleh takutkan pihak lawan...tapi besar pun kalau takut bola mesti bolos jugak.. dan tak banyak pun kenangan saya tentang sukan ni... 
Sekarang ni pun dekat TV kalau ada siaran sukan, mesti saya cuba elakkan. haa EURO pun dah abis.. lega rasanya. Kalau tak, husband asik2 bukak channel 800++ takde peluang nak tgk siaran lain. tapi kalau xde bola, ada F1 laa pulak.. dia suka lasing lasing (baca gaya apek). Tapi seingat saya, sejak dah kembali bekerja selepas 90 hari cuti berpantang, saya dah lama tak mengadap TV. tak sempat pun nak tgk... apa nak buat, dah terikat kontrak jadi super mommy... 24/7 xde cuti xde mc... keje keje keje... 

Nak tahu sejarah bola jaring?? sila ke blog Falahiah

No comments:

Post a Comment