Wednesday 18 July 2012

Semua mahukan yang terbaik

Salam… setiap ibu bapa mesti nak lakukan or berikan yang terbaik untuk anak mereka.  Takde sape pun yang suka tgk anak dia comot2, selekeh2, sakit2… sume nak anak dia sihat, bijak, comel, cerdik.. kan kan. Semua ni kena la dengan usaha dan bukan boleh datang bergolek mcm tu je.  Mungkin bila dah ada anak ni, perasaan menjadi lebih sensitive n lebih peka pada anak saya yang sorang ni.  Contohnya dalam pemberian susu badan.  Sejak mengandung lagi, saya mmg dah berniat akan menyusukan anak saya selama mana yang boleh dan kalau diizinkan sampai umur dia 2 tahun.  Macam saya cerita dalam entri yang lepas, saya ni bukanlah penyimpan mohor besar..ehh penyimpan stok EBM yang terhandal.  Walaupun saya ada makan supplement, tapi jadual pam susu saya tak pernah saya ikut.  Satu sebabnya situasi kerja.  Saya bukanlah 9 – 6 akan berada di ofis kerana faktor kerja memerlukan saya melakukan kerja luar.  (cehh alasan baik sgt…) hmmm tapi bila fikir balik, saya sepatutnya kena ganti masa mengepam tu kalau dah tertinggal..  :(
Hampir 9 bulan saya cuba bertahan memberi susu badan secara eksklusif pada Danial.  Tapi sejak2 akhir2 ni stok susu semakin kurang dan kadang tak cukup ketika di rumah pengasuh.  Kesian Danial… dah kena minum air masak je.  Last2 saya buat keputusan utk mencampur susu formula bagi menampung keperluan susu Danial yang makin kuat minum tu.  Tapi dalam masa yang sama saya berazam untuk mengumpul stok EBM kembali bagi keperluan akan datang. 

Note: Perlukah saya membeli Medela Freestyle bagi menggantikan Medela Mini Elektrik agar lebih rancak pengeluaran?? Shaklee pun dah abis ni… haiiihh boleh dapat duit raya lagi tak?? 

Medela Freestyle

No comments:

Post a Comment