Thursday 5 July 2012

Saya takut nak kahwin sebab saya tak pandai masak

Boleh mcm tu?? Masa saya kecik2 dulu, memasak adalah perkara yang saya tak pernah fikir saya kena lakukan bila besar nnt.  bagi saya memasak adalah satu tugas yang susah dan tak menarik.  Jarang la saya tolong mama saya masak, kecuali jadi tukang kupas bawang, kopek udang, basuh ayam, siang ikan dan lain2 yang melibatkan penyediaan bahan memasak.. Jadi apa yang mama saya masak saya makan... Kalau orang lain kata tak sedap, saya tetap kata sedap.  Sebab tu orang kata masakan yang paling best adalah masakan mak kita.  Bila saya fikir2 balik, mmg laa sbbnya dari kecik kita hanya mengenali masakan mak kita je.  Masak yang ringkas ke, kurang garam ke, tawar ke, sume nya sedap bagi kita. Tapi ada tak orang kata masakan mak dia tak best... ntahlaa... Sampai ati orang tu.. Sedangkan kalau family sendiri kritik apa yang mak saya masak, mesti saya pun terasa ati. Penat2 orang masak, lagi nak kritik2..Sedih u...
Bila dah kahwin ni n dah ada anak, tugas memasak bukan lagi asing bagi saya.  Walaupun saya tak mahir dalam semua jenis masakan, saya tetap lakukan tugas memasak tu.  Tak harapkan pujian pun tapi jangan kritik ye... :P Dalam masa yang sama, saya memang nak sangat anak saya kenali air tangan saya. Dari dia umur 6 bulan lagi saya cuba elakkan makanan yang segera yang dijual kat pasaran.. Macam2 jenis ada.. cakap je nak perisa apa. .. Walaupun terpaksa bertungkus lumus menyediakan stok makanan dia, saya tak kisah... janji semua air tangan saya. Sekarang ni pun aktiviti buat puree untuk Danial dah jadi menyeronokan dah macam main masak2 pulak.  Semoga satu hari nanti Danial pun akan cakap mama dia masak yang paling best or sedap... atleast!!

Jeng jeng jeng

ishh tingginya laci nih...

Kat sini pun xsampai jgak...

No comments:

Post a Comment