Saturday 1 December 2012

Pengantin pakai sport shoes

Salam... ok, ini bukan entri mengata sesiapa.  hanya luahan perasaan sambil2 tengok Masterchef final dan sambil2 tunggu husband pulang dari tgk bola. :)

Sepanjang cuti sekolah ni, banyak bebenor kenduri kahwin kat taman tempat saya tinggal ni.  Walaupun tak ramai yang kami kenal, masih cuba memenuhi undangan orang kahwin nih.  Dalam dok pegi makan kenduri ni, ada la perkara2 aneh yang berlaku pada saya dan suami.. haa aneh ko... kemain lagi ayatnye.

Cerita pertama

Saya dan suami dok jalan lenggang lenggok nak pegi umah kenduri nih... selalu kan kalau kenduri memang famous dengan salam kaut ni.. tau kan salam kaut? alaa salam ada isi. ok, masa saya sampai kat pintu gerbang dia tu, saya terus menuju kat sorang kakak yang tunggu kat tepi tu.  tujuan nya ialah nak bersalaman dan bersedekah (salam kaut) dengan tuan rumah. saya percaya kakak tu kalau tak tuan rumah, mesti wakil tuan rumah... kalau tak, dia tak tunggu situ sambut orang datang.. Bila je saya menghampiri akak tu, boleh pulak dia kata MASUK LA MAKAN DULU BANYAK LAGI DOOR GIFT NI. cehh hampeh. muka saya dah terkulat2 kat situ. muka husband pun dah berubah. Dah la salam pun tidak, kami pun makan cepat2 n balik cepat2.. doorgift?? tak ambik pun. HUHH

Cerita kedua

Kali ni baru je berlaku siang tadi. Dalam hujan yang renyai2 tu, saya dan suami pun masuk cepat2 kat bawah khemah kat betul2 pintu masuk. Kenduri ni pun sama jgk, iaitu jiran tetangga.  Oleh kerana tuan rumahnya kami tak kenal, segan la nak terus masuk je. Dengan husband yang dok dukung anak n saya yang terpacak kat situ, kitorang terjengah2 sape la tuan rumah sebab takde orang yang berdiri sambut. tetiba ada sorang pakcik ni... ooo dia pakai baju kaler tema kenduri.  dalam hati, hmmm pakcik ni kot.. bila kami dok pandang2 dia, terus dia datang n bersalaman dan jemput kami makan. Tapi sebelum tu, dia cuit isteri dia utk bersalam.  Makcik tu dah lama dok terconggok depan saya. loorrrrr tuan rumah rupanya. tapi boleh buat dek je.. adehh macam2 la perangai orang. ohh yaa yang pengantin pakai sport shoes tu, rumah kenduri ni laa... hmmm nasib nasib

Kalau sesiapa yang baca cerita saya ni, nilai la sendiri. Memang la setiap kenduri kendara tu bukan boleh perfect mana pun.  tapi benda2 basic macam ni, jangan la kita abaikan. sebabnya kita kan dah jemput orang datang makan. bukan suruh berkompang pun.  tapi jangan la layan mcm tu sekali.  nnt orang takmo datang kenduri kita dah... sekian... :)






No comments:

Post a Comment