Friday 9 May 2014

Selera makan ketika mengandung

Salam...

S E L E R A antara perkara yang mungkin remeh bagi sesetengah orang, tapi tidak bagi orang mengandung. Benda ni bukan lah di buat2 bagi menarik perhatian sesiapa tetapi ia terjadi sendiri.  Segala makanan sedap bagi dia ketika tak mengandung dulu hanya mampu pandang sebelah mata je.  Jadi sekiranya pasangan anda menjadi cerewet makan tetiba, maafkan je laa... dia bukan sengaja nak menyusahkan tetapi memang tekak tak boleh terima... :P

Macam saya, ikan masin menjadi sesuatu yang sangat sedap di kala ini.  Kalau dapat makan ikan masin, bertambah nasi pun saya tak kisah.  Padahal bukan favorite sangat pun.  Tapi ia terjadi sendiri tanpa sebarang paksaan... Makanan manis pulak saya cuba kawal walaupun nafsu makan bergelora nak kannya. Kalau tak dapat kek ke, aiskrim ke saya tak heran sangat walaupun bestnya bila makan. tetapi jangan la tak bagi or halang saya makan coklat.  Boleh menangis wooo...

Itu saje entri kali ni... sebenarnya dalam petang semalam saya teringin nak makan laksa utara... Tapi tak tertunai lagi... haihhh sabar ye baby... 


Note: teringat mama masak ikan talang masin masak lemak... tak cukup nasi katanye... makan ngan roti pun jadi...

1 comment: