Thursday 22 May 2014

Update MGTT yang kedua

info: MGTT tu yang test minum air gula tu...


Refer balik entry yang lalu Masalah ketika mengandung - Diabetis saya ada cerita tentang pengalaman minum air gula dan semalam saya ada check up.  Result untuk test tu ialah

Sebelum minum air gula = 3.5
Selepas minum air gula = 4.8

ehhh rendah sangat pulak yang sebelum tu... tapi ok la kan.. kalau bacaan nya tinggi, lagi teruk saya kena bebel...

Sebelum ni pun saya ada cerita tentang masalah berat badan yang naik mendadak sampai 4kg dalam tempoh sebulan. dan yang surprise nya masa checkup semalam berat saya hanya mampu naik 0.5kg... dari 74.5kg naik ke 75kg. ehhh pelik betul.. tapi saya memang berdiet pun.  tension tau bila kena bebel ni. Tapi bila cerita kat mama, dia cakap biar naik dari turun.. jangan diet sangat sbb nanti pembesaran baby ada masalah.  haaa risau pulak hati ni.. Makan salah tak makan salah... hmmmm nasib nasib.



 

3 comments:

  1. alhamdulillah.. janji sihat.. tu la berat badan ni memang susah nk control.. kalau pakai remote control kan senang.. hihi.. gurau je.. betty doakan semoga semua nya selamat,, ibu n baby.. aminn

    ReplyDelete
  2. tq betty... tu la kan, mana yang boleh control, kita control. mana yang tak boleh tu, tengokkan aje.. haha...

    ReplyDelete
  3. .... bile gugel2.. jmpa ade afew jgk yg menghadapi masalah yg same sprti saye.. hmm esok kene mnm air gula lagi.. naik terlebih plk berat bdn ni.. hmmm mcmne nk buat ek?
    nak excersice tiap ari da jalan2 dr umah ke pekan.. pusing2 di padang.. ade la dlm 2j30mnt tempoh berjln2 tue.. tp sedihnye naik terlebih jgk berat bdn den ni ha.. huuuu da 81kg at 36w4d da.. ni.. perlukah say eberdiet menahan kenaikan yg lbh bnyk lgi???

    ReplyDelete