Thursday 5 November 2015

Selang Bunga

Salam...


Pernah dengar ungkapan Selang Bunga tak?  Ia adalah istilah orang dulu2 mengenai susunan anak yang berselang jantina.  Sebagai contoh

Anak pertama : Lelaki
Anak kedua : Perempuan
Anak ketiga : Lelaki
Anak keempat: Perempuan

Pandai pulak orang dulu2 bagi nama...

Ok ok sebenarnya nak cerita yang saya dah tahu jantina baby dalam perut saya ni... dan jawapan nya ialah- haaa betul la tu.. its a BOY... kira nak relate ngan tajuk tu laa.. hehe.. Selang Bunga. Boy Girl Boy.




Masa saya tunjuk kat Danial gambar ni, ini yang keluar dari mulut dia..

"Perut mama ada kolam..."

Ntah apa yang dia fikir ntah dan boleh pulak bayangkan gambar tu kolam.  huhu.  Lepas tu dia tanya Safiyya kat mana? (refer kat gambar tu) ...

Saya : "Ni kan Safiyya dah keluar ni.  (Tunjuk adik dia Safiyya yang tengah tido tu...) Mana ada lagi dalam perut mama"

Danial: "Papa ada kat mana?"

Saya:  "hmm papa dulu duduk dalam perut tok" (MIL)

Danial:  "Tak laaa.. papa dalam perut Danial... papa duduk dengan Dinosaur." 

keh keh keh....


Setiap kali Danial pegang dan kiss perut saya, mesti dia panggil baby adik... so utk memudahkan, saya suruh Danial panggil adik Shauki (nama yang dalam list saya).

"Baby Coki Coki"


hahhh sudahhh.. cancel nama Shauki..

Notakaki: Masih mencari2 nama yang sesuai...

No comments:

Post a Comment